کتابخانه عمومی ثامن الائمه (ع) اکنلو

این وبلاگ در جهت اطلاع رسانی فعالیتهای کتابخانه ایجاد شده است

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است


در این کتاب شهید عبدالکریم هاشمی نژاد، نهضت مقدس امام حسین (علیه السلام) و جوانب مختلف آن را مورد بررسی قرار داده است. وی در این کتاب بیش از آن که به قیام امام حسین(ع) بپردازد به بررسی حوادث پس از رحلت پیامبر(ص) و دلایل قیام عاشورا می‌پردازد. شهید هاشمی‌نژاد فردی سیاسی - فرهنگی بسیار فعال در دوران مبارزه با رژیم طاغوت بود که در همه عرصه‌های کشور حضور داشت و از سال 1335 زمانی که 25 سال داشت، فعالیت‌های مبارزاتی- مذهبی خود را آغاز کرد. آن زمان در تحصیلات حوزوی به رشد خوبی رسیده بود و در مشهد اقامت گزید. همزمان مبارزات فرهنگی و سیاسی خود را گسترش داد. یکی از نمونه‌های آن، نوشتن کتاب «مناظره دکتر و پیر» توسط دکتر هاشمی‌نژاد بود. این یکی از فعالیت‌هایی بود که ایشان در اوایل دوران مبارزاتی خود انجام داد. کتابی که در همان چاپ‌های اول ممنوع‌الانتشار شد. چاپ اول این کتاب در سال 1336 بود. کتاب «درسی که حسین(ع) به انسان‌ها آموخت» نوشته عبدالکریم هاشمی نژاد است که با جلد شومیز و در قطع وزیری در سال 1382 توسط انتشارات آستان قدس رضوی با قیمت 16000 ریال منتشر شده است.

کتابخانه عمومی ثامن الائمه (ع) اکنلو
۲۷ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۳۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


در اختتامیه هشتمین جشنواره رضوی که در همدان برگزار شد، از مجتبی سپاسگزار از کتابخانه ثامن الائمه (ع) نیز به عنوان عضو منتخب در مسابقه نقاشی هشتمین جشنواره رضوی تقدیر به عمل امد.
کتابخانه عمومی ثامن الائمه (ع) اکنلو
۲۷ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر



إنّ أجْوَدَ النّاس من أعطی مَن لایرجوهُ، وإنّ أعفی النّاس من عفی عن قدرةٍ، وَإنّ اَوصل النّاس من وصل من قطعه(الشهاده، ص 39)

همانا، سخاوتمندترین مردم کسی است که کمک نماید به کسی که امیدی به وی نداشته، و بخشنده ترین افراد کسی خواهد بود که از روی توان و قدرت گذشت نماید، و بهترین کسی که صله انجام دهد، آن فردی است که با کسانی رفت و آمد می کند که با او قطع رابطه کرده اند.


کتابخانه عمومی ثامن الائمه (ع) اکنلو
۲۱ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر